Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

Συναισθηματικά ανώριμοι...αυτή η ευλογία

Σε προηγούμενη ανάρτηση μίλησα για την συναισθηματική μου ανωριμότητα, αυτή την ευλογία, αλλά και κατάρα μαζί...

Κατάρα γιατί σαν συναισθηματίας (word copyright) άφησα πολλές φορές να με παρασύρει μακριά απο την λογική που έλεγε "GET THE HELL OUT OF THERE!"

Ευλογία όμως γιατί, αν δεν υπήρχαν ανώριμοι σαν εμένα, θα ζούσαμε σε έναν άκρατο κυνικά κόσμο, χωρίς οσμή, χωρίς χρώμα...χωρίς συναίσθημα

Το να είναι κανείς συναισθηματικά ανώριμος, που όταν το άκουσα για πρώτη φορά μου φάνηκε κάτι ως απελπιστικά αρνητικό, τελικά αποδεικνύεται πως διόλου αρνητικό δεν είναι...

Και εξηγούμαι

Ποια ειναι τα χαρακτηριστικά ενός ανώριμου συναισθηματία; (copyright reserved)

Συχνά είναι αυτός που -όπως προείπα- αφήνει την λογική έξω απο το κέντρο αποφάσεων, είναι, αλτρουιστικά, δοτικός, ειναι συμπονετικός κτλ και αυτά είναι μερικά απο τις πράξεις του για τον άλλον/η (για το ταίρι και όχι μόνο)

Έχει όμως και μια γεμάτη φαρέτρα για τον εαυτό του...

Κατανοεί τις ανάγκες του, αναλύει και κάνει αυτοκριτική και είναι Κύριος/α του εαυτού του...

Μπορεί να ρίχνουμε εμείς οι συναισθηματίες τα μούτρα μας για χάρη των άλλων, μπορεί να κάνουμε 1002+βαλε θυσίες χωρίς να περιμένουμε σώνει (SONY) και ντε (το γαϊδουράκι) ανταπόδοση, αλλά το κάνουμε επειδή ΕΜΕΙΣ το θέλουμε...

Και πιστέψτε με... όταν αργά η γρήγορα δούμε ότι ο άλλος/η άλλη είναι ενας αχάριστος/η ένα παλιοτόμαρο που δεν άξιζε τίποτα απο αυτά, κιμπάρικα, παίρνουμε τα μπογαλάκια μας ή δίνουμε τα παπούτσια στο χέρι και πάμε για άλλα...

Άργησα να τα μάθω όλα αυτά...

Δεν είχα κανέναν να μου τα μάθει...

Μόνος μου βρήκα τους τρόπους να με ανεβάζω, να με φτιάχνω (μουσική, φωτογραφία, να τραγουδάω φάλτσα και να παίζω σαν παιδί με τα παιδιά μου) -ακόμα και να με ρίχνω, για να φέρω την ισορροπία- μόνος μου έμαθα να τραβάω κουπί σε οσες δυσκολίες βρήκα μπροστά μου...

Είσαι τυχερός αγαπημένε μου αναγνώστη, γιατί δεν θα τα διαβάσεις αλλού αυτά...

-----------------------------


Πριν απο καιρό, στο facebook, ανέβαζα προτρεπτικά συνθήματα ή "λίστες" με το κάνε αυτό ή σταμάτα να κάνεις εκείνο κτλ

Ένας φίλος μια μέρα μου έστειλε ενα μήνυμα και μου λεει

"Καλά ρε, τι ανεβάζεις αυτές τις σαχλαμάρες; Οι άλλοι μυαλό δεν έχουν να τα σκεφτούν μόνοι τους;"

Και του απαντάω...

"Άντε γαμήσου ρε...Που θα με πεις εσυ εμενα τι θα κανω"



(πλάκα κάνω)



Και του λεω...

"Ξέρεις γιατί τα ανεβάζω αυτά; Γιατί κάποια μέρα που νόμιζα ότι χάνω την γή κάτω απο τα πόδια μου, διάβασα τυχαία κάπου κάτι που έλεγε να διώξω τους τοξικούς ανθρώπους απο γύρω μου, γιατί μόνο κακό μου κάνουν... Δεν είναι κάτι που δεν ξέρω... Απλά εκείνη την στιγμή που είχαν σκοτεινιάσει όλα γύρω μου, αυτό ήταν το "κλικ" για να δω και πάλι καθαρά... Και όπως εγώ το χρειάστηκα σε ανύποπτη στιγμή, έτσι και κάποιος άλλος, μπορεί, εκείνη την στιγμή...την κατάλληλη στιγμή που ίσως μέσα του ψάχνει κάπου να πατήσει, να στηριχθεί, να είναι αυτό που θα του κάνει το "κλίκ" μέσα του..."

--------------------------------

Κι αυτός είναι κι ένας ακόμα λόγος που γράφω αυτά που γράφω σε αυτό το blogόσπιτο...

Ξέρω οτι υπάρχουν φίλοι/ες μου που έχουν αυτή την ανάγκη...

Βλέπουν μέσα απο τα δικά μου προβλήματα και τα δικά τους...

Και οι προτάσεις μου, οι προτροπές μου και οι χαζομάρες μου είναι ένα στήριγμα, ένα πάτημα μια νέα ανάσα...

.............................


Για να κλείσω με εμάς τους ανώριμους, να σας ενημερώσω πως, η δική μας περίπτωση είναι εξαιρετική...

Κατατασσόμαστε σε μια special ομάδα...

Υπάρχει το IQ (δείκτης νοημοσύνης) αλλά και το EQ (συναισθηματική νοημοσύνη)

Μη σε εκπλήσσει ότι στην καθημερινότητά μας το EQ είναι πιο σημαντικό απο το IQ...

(αλήθεια..πόσους ξέρεις που κατέχουν πτυχία και master κλτ, αλλά είναι σκατόψυχοι και ορισμός του "κακός άνθρωπος"; Εγώ προσωπικά αρκετούς)

Για να μη σε κουράσω παραπάνω θα σου κάνω παράθεση μερικά σημεία απο κάποια άρθρα (πάτησε πάνω στις παραθέσεις για να διαβάσεις όλο το άρθρο)

n'joy


"Όταν λένε ότι σας νιώθουν, το εννοούν. Και θα κάνουν ό,τι μπορούν για να σας βοηθήσουν. Αλλά μέχρι εκεί. Δεν θα ξοδέψουν ενέργεια στο να παρηγορούν κάποιον πρωί – βράδυ, ειδικά αν αντιληφθούν το κλαψούρισμα δεν είναι παροδικό, αλλά στάση ζωής. Θέλουν να προσφέρουν, αλλά όχι να τους «καταπιούν» τα ξένα προβλήματα κι αυτή είναι μια υγιής αντιμετώπιση του κόσμου"



"Με τον όρο Συναισθηματική Νοημοσύνη, E.Q. χαρακτηρίζουμε την ικανότητα του ανθρώπου:


"Συναισθηματική νοημοσύνη (EI) η αλλιώς Συναισθηματικό πηλίκο είναι η ικανότητα των ατόμων να αναγνωρίζουν τα δικά τους, καθώς και τα συναισθήματα των άλλων, να κάνουν διάκριση μεταξύ διαφορετικών συναισθημάτων και να τα ονομάσουν κατάλληλα, καθώς και να χρησιμοποιούν τη συναισθηματική πληροφορία ως οδηγό σκέψης και συμπεριφόράς......"


1 σχόλιο: